Sunday, October 19, 2008

~kun fayakun~

Manusia itu mudah lupa....

kun fayakun....sebuah drama pendek yg sgt memberi pengajaran kdp ku....Ya ALLAH, betapa manusia tu mudah lupe, dr siapa atau kpd siapa mereka harus meminta...minta pertolongan...minta mcm2...

sekadar..."ala...kalu aku nk kaya, aku kene keje kuat la...." dimanakan pergantungan kpd ALLAH ketika itu. Sepatutnya, adalah lebih molek..." InsyaALLAH, kalu aku lebih kuat berikhtiar, ALLAH akan mempermudahkan urusanku utk mendapatkan rezeki.."

lagi satu, bagaimanakah tahap kesabaran seseorang itu apabila ditimpa ujian atau bencana....Sbgi seorang muslim, ape yg sepatutnya perlu kite lakukan...
Setiap org yg beriman, ia akan diuji oleh ALLAH utk menguji tahap keimanan ...

ikuti filem ini,ia ade 10 episod... kerana ia byk memberi manfaat kpd kite...sekadar utk berkongsi...Selamat menonton :)


video

episod seterusnya, sila klik ~ http://www.youtube.com/results?search_query=kun+fayakun&search_type=

note:musahabah diri ini...sesunggahnya manusia itu alpa dan leka...Ohh ya..Lg satu, aku harap dan aku nk lihat pengarah2 dan pelakon2 dr Malaysia dpt membuat filem seperti ini...

63100 Cyberjaya
9.51 malam

~Alhamdulillah..~

Sambung Beraya....

Alhamdulillah...exam pon dh selesai....
InsyaALLAH...doakan...mengharapkan terbaik....

Ermm...yg penting. dpt sambung beraya........



note: Yahooooooooooo...!!!!

63000 Cyberjaya
6.29 pagi

Thursday, October 9, 2008

Peperiksaan Akhir Semester

~Doakan kejayaan ku...~



sekali lagi peperiksaan berlangsung.....bertujuan utk menguji tahap pembelajaran ku utk subjek pd sem nie... 5 subjek utk kuhadapi dan kutempuhi...InsyaALLAH, semoga ALLAH permudahkan segala urusan ku....Amin....



note: Ya ALLAH, engkau permudahkan lah urusan ku....AMin.....x sabar nk abis sbb nk sambung raye...hehehe...

63000 cyberjaya
2.04 petang


Salam Aidilfitri

~Selamat Hari Raya, Pohon maaf dipinta~




kat sekolah dulu cikgu ade cakap, kalu puase sebulan, bole raya sebulan...betul gak kan...huhu..By the ways, dikesempatan ini, masih belum terlambat utk penulis mengucapkan
selamat hari raya aidilfitri, maaf zahir dan batin, kpd keluarga-keluargaku tercinta yg semuanya berada di perak, guru2 sek, matrik perak dan mmu cyberjaya, sahabat2 seperjuangan, kenalan yg mengenali diri ini, dan muslimin dan muslimat yg berada diseluruh dunia nie....
Kullu 'Aam wa Antum bi Alfal-khair

note: yeah....beraya macam nk exam.....apekah....????

63000 cyberjaya
1.20 petang